نقشه راه محاسبه احجام
یک چالش، یک مسیر یا یک نقشه راه 30 روزه، برای اینک از صفر، برسیم به محاسبه احجام و کلی نکته جذابی ک تو این راه قراره بهت یاد بدم، با من همراه باش…
یک چالش، یک مسیر یا یک نقشه راه 30 روزه، برای اینک از صفر، برسیم به محاسبه احجام و کلی نکته جذابی ک تو این راه قراره بهت یاد بدم، با من همراه باش…
یکی از روش هایی که میتونیم براحتی باهاش سطح طراحی کنیم استفاده از گریدینگ هستش که تو این اموزش یک ترفند کاربردی را بهت یاد دادم تا ترانشه هایی با حریم معین بتونی طراحی کنی.
ممکنه با تکنیک هایی که تا اینجا بهت یاد دادم، تونسته باشی براحتی لیبل های محور افق مقاطع را اصلاح کنی ولی حریف صفر وسط نشدی، با من همراه باش تا تکنیک این مشکل را بهت یاد بدم.
لیبل های درج شده بر روی محور افقی مقاطع عرضیت خیلی کوچیکه و با ویرایش هایی که انجام دادی تغییری نمیکنه؟! چند ثانیه با من همراه باش تا تکنیک اصلاحش را بهت یاد بدم.
مقطع عرضیت کوچیکه و هرکار میکنی نمیتونی فاصله گذاریه لیبل محور افق را کمش کنی؟ با یک تکنیک ویژه، باورت میشه تو 30 ثانیه میخوام قلقشو یادت بدم؟ با من همراه باش.
رو مقطع عرضی لیبل زدم و متاسفانه هیچی زیرش پیدا نیس، یه 30 ثانیه همراهم باش تا راهکارش را بهت یاد بدم.
چطور میتونم فاصله از آکس و ارتفاع هر نقطه ای ک دلم خواست را روی مقطع عرضی درج کنم؟ کمتر از 30 ثانیه بهت یاد میدم، با من همراه باش.
کریدور یکی از قابلیت های فوق العاده نرم افزار سیویل تری دی هستش که امکان تولید سطح، خروجی نقاط از لایه های مختلف روسازی جهت امور اجرائی و موارد بسیار اینچنینی را در اختیار طراحان قرار میده.
تحلیلت از اسمبلی چیه؟ یه واژه نسبتا مبهم داخل سیویل تری دی، که همیشه سعی کردیم ازش فرار کنیم، میخوام تو این آموزش یکم ساده تر به اسمبلی یا مقطع عرضی تیپ نگاه کنیم و یک مقطهع عرضی ساده را طراحی کنیم، مقطعی با دو خط عبور و ترانشه هایی در دو طرف اون.
چه اینکه سطح را طراحی کرده باشیم و یا با داده های موجود داخل سیویل تری دی تولیدش کرده باشیم، براحتی با داشتن دو سطح ینی اولیه و ثانویه، در کمتر از یک دقیقه میتونیم حجم را با استفاده از والیوم داشبورد بدست بیاریم.
چطور میتونیم داخل سیویل تری دی، یک سطح طراحی کنیم؟ روش های مختلفی برای تولید سطح وجود داره، از سطح ازبیلت که بر اساس داده ها و برداشت های موجود داخل نرم افزار تولید میشه گرفته تا طراحی سطح بر اساس ضوابط و معیارهای کارفرما. تو این اموزش با استفاده از منوی گریدینک میخوایم یک سطح ثانویه را طراحی کنیم ینی روش دوم.
در شرایط بخصوصی، لازم میشه که ترسیمات انجام شده، دقیقا از نظر ارتفاعی با تغییرات سطح زیرش تغییر بکنه، از جمله راحت ترین روش ها اینه که از فیچرلاین برای اینکار استفاده کنیم، ینی ترسیممون را تبدیل به فیچرلاین کنیم بطوری که ارتفاع فیچرمون از سطحی که میخوایم نشات بگیرد.
در بسیاری از موارد لازم میشه که ترسیم های موجود را تبدیل به فیچر لاین کنیم، مثلا یکی از کاربرداش وقتی که میخوایم با گریدینگ یک سطح طراحی کنیم، نیاز به یک فیچرلاین به عنوان ورودی داریم.
داخل نرم افزار سیویل تری دی خطوط را با روش های مختلفی میتونیم تعریف کنیم، لاین، پلی لاین، تری دی پلی لاین و اما فیچر لاین جذاب، چرا، چون قابلیت های فراوانی داره، که تو این اموزش میخوام یکم با این ابزار و کاربردهاش آشنا بشویم.